tisdag 27 september 2011

Flicka eller pojke?


För ca 3 veckor sedan så hittade jag en kinesisk kalender vad det gäller att räkna ut könet på bebisen i magen. Jag har inte trott så mycket på den, utan mest sett den som en rolig grej. Låter lite märkligt i mitt huvud, att varje kvinna som är 18 år och blir befruktad i januari månad kommer att få en flicka. 

Nu var det i alla fall så att vi var på ultraljud igår, jag och Niklas, och fick mot slutet av undersökningen reda på att vi mest största sannolikhet kommer att få en liten tös. Det märkliga är ju att när jag tittar på denna kinesiska kalender, så stämmer det. 
Jag var 24 år och månaden var juni. Voila... flicka. 
Märkligt.. eller hur!?

2 kommentarer:

  1. Ååh, jag har ända sen jag fick reda på att ni väntade barn, trott att det kommer bli en flicka. Ska bli spännande att se vad framtiden säger och om kalendern stämmer ;)

    SvaraRadera
  2. Det stämde ju på mig också när vi checkade. :)
    Jag har också trott på en tjej hela tiden, och kläder har som sagt redan inhandlats. :)

    SvaraRadera