torsdag 20 oktober 2011

Skriverier...


Sitter och nattvaktar på sjukan. Tack och lov är det en lung natt än så länge *ta i trä*. Hoppas att det håller i sig. Skönt att hinna sitta och prata med kollegorna, eller läsa en bra bok man har med sig. Men just för tillfället så har jag skrivit klart ett brev till min söta lilla lillasyster. Hon som bara är 10 år och bor kvar hemma hos mamma i Skåne.

Det är rätt så skönt att få sådana saker gjort under natten. Ofta blir det aldrig av att jag sätter mig och skriver kort när jag är hemma, tyvärr. I början när jag flyttade upp till Stockholm från Skåne, så skrev jag vykort hem var eller varannan månad. Det hände så mycket då och man hade fortfarande så mycket kvar i Skåne. Sedan, medan tiden har gått, så har det blivit glesare och glesare mellan vykorten. Numera skriver jag dom knappast alls. Det är synd! Kanske någonting att ta tag i igen.

I vilket fall som, så kommer jag nog att komma igång med allt sådant mer och mer nu i och med graviditeten. Ännu mer senare, då vi fått oss en liten familj. Då kommer ju kontakten med familj och nära och kära bli ännu viktigare.

2 kommentarer:

  1. Oja, vi måste (läs jag) ta oss i kragen och träffas mer, så jag kan bli en redig mormor till ert lilla liv. Jag får väl skaffa klippkort/VIP-kort på SAS. Jag ska börja ta lite lotter och spela på hästarna, så kanske jag kan köpa mig ett eget plan och resa dit närhelst jag ha ren timme över. :)
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tror att kort och brevskrivande har hamnat i skym undan av internet. Minns när jag var liten då hade man brev vänner högt och lågt.

    Har blivit ur dålig på att skicka vykort också men blir kanske bättre efter vi flyttat till Norge till sommaren. Blir väl som du skriver mycket som händer och mycket som man vill dela med sig av då när man bor så långt i från alla :)

    SvaraRadera