måndag 5 september 2011

Hjärtljud


Dagen idag har redan varit spännande. Kl 08.15 begav jag och Niklas oss ner till barnmorske mottagningen för att lyssna på lill*ns hjärtljud.  Och jisses vad det slog på. Den dundrade på i ungefär 140 slag/min. Underbart! :)


Och jo, det kändes mäktigt att få höra att det finns ett litet liv inuti min mage. Det är en märklig tanke ändå, att det faktiskt växer fram en liten person där inne. Det är så overkligt ibland. Speciellt eftersom jag inte haft några stora besvär under min graviditet såhär långt. Jag har varken mått dåligt och kräkts, eller känt mig ovanligt trött eller hormonstinn. *tack gode Gud*

Nu ser man ju bara fram emot att få känna fosterrörelser. Det borde ju komma igång snart tycker jag... eller snarare hoppas jag. :P  Men kanske är det inte så konstigt ändå, att man inte har känt någonting än så länge. Lillspiken är ju fortfarande rätt så liten. Enligt iPhone-appen Babydax är lill*n så stor att den får plats i handen - ungefär i samma storlek som en avocado.


2 kommentarer:

  1. Jag gör anspråk på en del av den avocadon!! :)

    SvaraRadera
  2. Åh jag är så glad för er skull! Ska bli så mysigt med en liten spillevink i släkten ;)

    SvaraRadera