tisdag 6 september 2011

Båtar och torp


Under helgen som varit, har jag och Niklas hälsat på en del av Niklas vänner. Vi träffade dom senast på semestern, så det var roligt att träffas nu igen. 

På fredagen var vi bjudna ut till Jonas och Alex i Jakobsberg på en helkväll innehållande oxfilémiddag, öl (alkoholfri för min del), kortspel och mängder med skratt. Det var riktigt trevligt och blir bara trevligare och trevligare för var gång vi umgås med dom. 

På lördagen begav vi oss ut till Gustavsberg, där det hölls Båtmässa för hela slanten. Dels för att träffa Martin och Jocke som ställde ut på Båtmässan, dels för att min käre sambo är lite glad i båtar och själv hade älskat att ha en liten segelbåt. 

Visst är det rätt märkligt det där.. min sambo skulle gärna slängt sina extrapengar på en segelbåt. Jag däremot - som inte är uppvuxen på sjön - skulle gärna slängt mina extrapengar på ett litet torp någonstans. Lite vitt skilda drömmar och önskningar, men den dagen då vi vinner någon miljon (som om det någonsin skulle hända) så får vi väl köpa ett torp vid havet och ha segelbåten vid bryggan intill. ;-) Drömmar ska man ju ha...

1 kommentar:

  1. Det är genom drömmarna man kommer vidare i livet, så dröm på! :)

    SvaraRadera