torsdag 22 september 2011

Helgens bestyr..

Äntligen uppdatering.. Och som ni har väntat. Eller hur!? :-P
Uppdateringen har dröjt på sig och det är ju inte så konstigt. Jag och Niklas fick nämligen besök av min far och syster i fredags kväll. Det föll sig så fint att min far fyllde 60 år i lördags. Han hade fått nog av att vandra hemmavid, så han tog med sig min syster och körde hit upp till Stockholm och hälsade på över helgen. Roligt att få besök. 

Vi var ute på Djurgården och Skansen på lördagen då vädret var underbart. Senare på kvällen hade jag bokat bord åt oss på Restaurang Bra Mat i Sundbyberg. Jag och Niklas har länge försökt få bord där, men restaurangen är liten och väldigt omtyckt, av både recensenter och folk i allmänhet, så vi har aldrig lyckats. 
MEN ÄNTLIGEN... kl 19.30 slog vi oss ner för en gudomlig fiskmiddag. Rökta räkor med aioli och vitlöksbröd till förrätt och sedan halstrad röding med västerbottenterrin och kantarellsky till varmrätt. Helt enkelt ljuvligt. 



Det må vara de sämsta bilderna ni sett, men det blir inte så mycket bättre än såhär när restaurangen man går till har mysbelysning och man bara har med sin iPhone att ta bilder med. :P 
Resten av helgen var lugn. På söndagen blev det bland annat en tripp upp i Kaknästornet för en Gofika. :) Och på kvällen bjöds det på egenlagad trerättersmeny. Kräftcoctail, hemmalagad hamburgare med klyftpotatis och sedan glass. Inte så illa det heller.



Får avsluta med att återigen säga GRATTIS PAPPA. 
Och tack till er båda för en mysig helg. 

1 kommentar:

  1. Ni har ju haft en redig gourmethelg! Inte konstigt att du skrev att du gått upp 5 kg! ;P

    SvaraRadera